Początki nurkowania


Piątek, 4 czerwca 2004 (Z plecakiem przez Azję)
Panuba (Wyspa Tioman) / Malezja

Mimo spieczonych plecow i irrocjalnego strachu, jaki mna zawladnal tego dnia, zdecydowalam sie zobaczyc to wszystko raz jeszcze. Tyle ze z pozycji nurka.

Pierwszy raz instruktorka nauczyla mnie oczyszczania maski pod woda i postepowania w razie wytracenia regulatora. Ponadto oswiecila mnie odnosnie kilku spraw, z ktorych nie zdawalam sobie sprawy. I zrozumialam, jak wiele ryzykowalam schodzac na dno po raz pierwszy. Tam na Bali. Zatrzeslo mna. Zdecydowalam sie zrobic kurs nurkowania. Gdzies w niedalekiej przyszlosci.

Jestem szczęśliwa...

Co tu duzo mowic. Murkowanie ponownie bylo rewelacyjne. Moja maske atakowaly male, rozowe rybki, znowu przewinal sie rekin i zolw, byla tez plaszczka i regrouper. Odczucia nie do przekazania. DIY!

Wieczorem Martin oskarzyl mnie, ze grupuje ludzi wedlug wieku. Powiedzial mi, ze jak tylko dowiedzialam sie, ze ma 21 lat, moje nastawienie do niego totalnie zmienilo sie. Zawstydzona musialam przyznac mu racje. Faktycznie nie kazdy, kto jest 5 lat mlodszy musi byc mniej doswiadczony czy glupszy.

Po blizszej retrospekcji jednak stwierdzilam, ze od samego poczatku traktowalam go tak samo. Od samego poczatku wiedzialam, ze jest dzieckiem. I nie ze wzgledu na wiek. Rzecz jasna nie podzielilam sie z nim ta mysla.

Jaszczurka gecko

Tak juz najczesciej jest, ze pierwsza polowa lat dwudziestych w zyciu czlowieka jasno wyznacza sposob jego myslenia, czy zachowania. Oczywiscie w pozniejszym okresie roznica 5 lat zdecydowanie zaciera sie. Pierwsze 5 lat jednak lat dwudziestych nacechowane jest wielkim zmianami - studia, nowe otoczenie, nowi ludzie, nowe wyzwania i w koncu praca. Wtedy to rozgrywaja sie dramaty, zapadaja wyroki, wybuchaja milosci. Wtedy to czlowiek najwiecej sie uczy. 

Kolejna jaszczurka

Rzecz jasna istnieja wyjatki, o czym w czasie podrozy przekonalam sie juz raz. I mialam sie przekonac jeszcze dwa razy. A moze i wiecej. Kto wie...



1 komentarz :

  1. Nie wiem jak Ty, ale ja uwielbiam ja te wszystkie stworzenia są blisko mnie. Nigdy nie sądziłam, że w wodzie może istnieć taka różnorodność.Odkąd zaczęłam nurkować, moja fascynacja wodnym światem przekracza granice i możliwości mojego umysłu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...